ده راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند

روزهای شما پر از جریان دائمی تصمیمات است. مطالعه ای از دانشگاه کلمبیا نشان داد که روزانه در گیر 70 تصمیم هستیم .

بعضی از تصمیمات جزئی هستند ، مانند اینکه چه چیزی بخوریم ، کدام مسیر را با ماشین به محل کار برسانیم یا برای مقابله با کارها به چه ترتیب. موارد دیگر دشوارتر هستند ، مانند تصمیم گیری بین دو پیشنهاد شغل ، اینکه آیا برای شخصی که دوستش دارید به یک شهر جدید بروید یا اینکه یک فرد سمی را از زندگی خود جدا کنید.

با تصمیمات زیادی که هر روز اتخاذ می شود ، یادگیری اولویت بندی و تصمیم گیری موثر برای موفقیت و خوشبختی شما ضروری است.

اگرچه بسیاری از استراتژی ها وجود دارد که افراد موفق برای تصمیم گیری موثر استفاده می کنند .

1. آنها تصمیمات کوچک را به روال تبدیل می کنند.

تصمیم گیری مانند یک عضله عمل می کند: همانطور که در طول روز از آن استفاده می کنید ، بیش از حد خسته می شود تا بتواند به طور موثر عمل کند. یکی از بهترین استراتژی هایی که افراد موفق برای رفع خستگی تصمیم گیری خود استفاده می کنند ، حذف تصمیمات کوچکتر از طریق تبدیل آنها به کارهای روزمره است. با این کار منابع ذهنی برای تصمیمات پیچیده تر آزاد می شود.

استیو جابز به طور مشهور هر روز یک گردنبند سیاه به کار می کرد. مارک زاکربرگ هنوز لباس هودی می پوشد. هر دو مرد اظهار داشتند که این تصاویر نمادین نتیجه ساده کارهای روزمره است که برای کاهش خستگی تصمیم گیری انجام می شود. آنها هر دو از توانایی محدود روزمره ما در تصمیم گیری خوب آگاه بودند ، همانطور که باراک اوباما گفت: من سعی می کنم تصمیمات را کمرنگ کنم. من نمی خواهم درباره آنچه می خورم یا می پوشم تصمیم بگیرم ، زیرا تصمیم های زیادی برای تصمیم گیری دارم. ”

2. آنها صبح تصمیمات بزرگی می گیرند.

یک راه عالی دیگر برای غلبه بر خستگی تصمیم گیری ، صرفه جویی در تصمیم گیری های کوچک بعد از کار (وقتی که بیشترین خستگی تصمیم گیری است) و مقابله با تصمیمات پیچیده صبح ، وقتی ذهن شما تازه است. وقتی با یک سری تصمیمات مهم روبرو هستید ، یک ترفند عالی این است که زود بیدار شوید و پیچیده ترین کارهای خود را انجام دهید قبل از اینکه با یک سری تصمیمات جزئی منحرف کننده (تلفن های زنگ خورده ، ایمیل ها وارد می شود) ضربه بزنید. یک استراتژی مشابه این است که برخی کارهای کوچکتر را از شب قبل انجام دهید تا از روز بعد شروع کنید. به عنوان مثال ، لباس خود را شبانه مرتب تا حتی هنگام بیدار شدن مجبور نباشید به آن فکر کنید.

3. آنها به احساسات خود توجه می کنند.

یک جمله قدیمی وجود دارد: “بر اساس احساسات موقتی تصمیم دائمی نگیرید” ، و قطعاً درست است. افراد موفق احساسات خود را (از جمله شدت و تأثیر آنها بر رفتار) می شناسند و درک می کنند تا بتوانند تصمیمات را تا حد ممکن عینی و منطقی نگاه کنند.

متأسفانه ، اکثر مردم در مدیریت یا حتی شناخت احساسات خود مهارت ندارند. TalentSmart بیش از یک میلیون نفر را آزمایش کرده و دریافته است که فقط 36 درصد از ما قادر به تشخیص دقیق احساسات خود هستیم. از طرف دیگر ، تصمیم گیرندگان قوی می دانند که بدخلقی می تواند آنها را به همان راحتی بهم بزند یا از قطب نمای اخلاقی خود دور شود ، همانطور که روحیه خوب می تواند آنها را بیش از حد اعتماد به نفس وانگیزه بخشد.

4- آنها نظرات خود را به طور عینی ارزیابی می کنند.

وقتی افراد واقعاً درگیر یک تصمیم گیری می شوند ، افراد موفق گزینه های خود را با مجموعه ای از معیارهای از پیش تعیین شده می سنجند زیرا می دانند این امر تصمیم گیری را آسان و موثرتر می کند. در اینجا چند معیار مفید برای بررسی وجود دارد:

این تصمیم چه نفعی برای من دارد؟
چگونه به من آسیب می رساند؟
این به چه درد می خورد ___؟
آیا از این تصمیم پشیمان می شوم؟
آیا از این که این تصمیم را نگرفتم پشیمان خواهم شد؟
آیا این تصمیم منعکس کننده ارزشهای من است؟

5- آنها روی تصمیمات می خوابند.

خوابیدن بر اساس تصمیم خود اطمینان می دهد که وقتی فردای آن روز به آن نزدیک می شوید وضوح فکری داشته باشید. همچنین به شما اجازه می دهد تا احساسات شما روند خود را طی کنند. وقتی خیلی سریع عمل می کنید ، تمایل به واکنش نشان می دهید ، اما وقتی به تصمیم خود تمرکز و وقت بیشتری می دهید ، جنبه های مهم آن را که قبلاً نمی دیدید ، در معرض دید قرار می دهید.

6. هرچند آنها زیاد منتظر نمی مانند.

افراد موفق اهمیت جمع آوری اطلاعات را تا آنجا که می توانند می دانند ، اما در عین حال اطمینان حاصل می کنند که طعمه فلج کننده تجزیه نشوند. افراد موفق به جای انتظار برای جور شدن ستارگان(کمال) ، می دانند که برای رسیدن به تصمیم خود باید یک جدول زمانی داشته باشند. وقتی آنها این تاریخ را تعیین کردند ، انگیزه می گیرند که تکالیف خود را انجام دهند و به جستجوی روح بپردازند تا این مهلت را برآورده کنند.

7. آنها برای شارژ مجدد از ورزش استفاده می کنند.

استرس ناشی از یک تصمیم مهم ، به طور طبیعی کورتیزول ، ماده شیمیایی را که باعث پاسخ جنگ یا پرواز می شود ، تولید می کند. کورتیزول توانایی شما برای تفکر واضح و منطقی را ابری می کند. وقتی متوجه شدید درمورد یک تصمیم استرس دارید ، ورزش کنید. فقط 30 دقیقه زمان لازم است تا یک دوز مناسب با سوخت آندورفین ایجاد کنید تا به وضوح ذهنی برگردد. ورزش همچنین با استفاده عملی از کورتیزول به شما کمک می کند تا از حالت جنگ یا گریز عبور کنید. تحقیقات نشان می دهد که ورزش طولانی مدت عملکرد کلی مناطق مغز مسئول تصمیم گیری را بهبود می بخشد.

8- آنها همیشه به قطب نمای اخلاقی خود برمی گردند.

افراد موفق هنگام تصمیم گیری مهم اهمیت پایبندی به اخلاق خود را می دانند. اخلاق هنگامی که احساسات شما را به سمت دیگری سوق می دهد به عنوان راهنمای قابل اعتماد عمل می کند.

9. آنها به مشاوره می روند.

هنگام نزدیک شدن به یک تصمیم ، ما تمایل طبیعی داریم که به جای جمع آوری اطلاعات و سپس انتخاب یک طرف (به این سوگیری confirm تأیید می گوییم) ، گزینه دیگری را انتخاب کرده و سپس برای حمایت از آن تصمیم اطلاعات جمع آوری می کنیم. یک راه عالی برای غلبه بر سوگیری تأیید ، جلب نظر و مشاوره بیرونی از افرادی است که دیدگاه های مختلفی به وضعیت شما می آورند. دیدگاه های آنها به شما کمک می کند گزینه های خود را عینی تر بسنجید و گرایش های ذهنی یا غیر منطقی خود را تشخیص دهید.

10. آنها در تصمیمات قبلی تأمل می کنند.

مارک تواین ماهیت پیچیده تصمیم گیری را اینگونه توصیف کرد: “تصمیمات خوب از تجربه حاصل می شود ، اما تجربه از تصمیمات بد ناشی می شود.” این بدان معنا نیست که تنها راه برای تبدیل شدن به یک تصمیم گیرنده عالی ، مرتکب یک اشتباه است. این فقط به این معنی است که مهم است که تصمیمات گذشته را فراموش نکنید. افراد موفق به اندازه کافی از تصمیمات گذشته آگاهی دارند تا در صورت بروز موارد مشابه از آنها برای منافع خود استفاده کنند.