3 سوالی که می توانید از خود بپرسید وقتی احساس خستگی در زندگی می کنید

3 سوالی که می توانید از خود بپرسید وقتی احساس خستگی در زندگی می کنید 

ترجمه اختصاصی مقاله مجله موفقیت با عنوان  | 

برای مثال ، با هر اختلال قابل توجهی ، مانند این همه گیری ، بر همه جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد. که این احتمال را ایجاد می کند که ما احساس خستگی بیش از حد کنیم. و هنگامی که ما بیش از حد تحت فشار قرار بگیریم ، برخی از ما گیر می کنیم ، در حالی که بعضی با عصبانیت اقدام می کنند تا بعدا احساس پشیمانی کنند.

این “اگر” نیست بلکه “وقتی” است که تا لحظه های درهم شکستن در زندگی ما ظاهر شود. در حالی که آنها می توانند افراد زیادی را خفه کنند ، شما می توانید یاد بگیرید که چگونه این لحظات را به روشی سالم و مولد اداره کنید.

این سوالات  ساده را از خود بپرسید تا استرس ناشی از فشار را کاهش دهد:

  • 1. آیا من واقعاً از خودم مراقبت می کنم؟

وقتی احساس می کنیم کنترل نداریم ، اولین قدم برای پس گرفتن آن ، تهیه موجودی از خودتان است ، که فراتر از سلامتی جسمی و سلامت عاطفی و روانی شما است – قسمت هایی از خودتان که تحت تأثیر قرار می گیرند.

برای اینکه  خودتان را چک کنید ، ابتدا بپرسید چرا احساس ضعف می کنم؟ سپس با تهیه لیستی از آن ها ، به قسمت های دیگر خود بپردازید. چه چیزی در لیست شما برای شما شادی آور است و چه چیزی انرژی شما را از بین می برد؟

قبل از پرداختن به مورد بیرونی ، به دنیای درونی خود بپردازید – هرچه بیشتر از هم ترازی و قطع ارتباط با خود باشید ، احساس خالی تر (و شلوغی) بیشتری خواهید داشت. وقتی نوبت به حل و فهم ریشه غرق شدن می رسد ، همه چیز با مراقبت از خود و رفاه شخصی آغاز می شود.

  • 2. چه چیزی می سازم؟

متأسفانه مجبور شده ام طی چند سال گذشته تعداد انگشت شماری از عزیزان را به خاک بسپارم. این شکنندگی زندگی را به من یادآوری می کند. این یک ناپایداری است و من و شما برای همیشه اینجا نخواهیم بود.

تعمق این ممکن است ترسناک به نظر برسد ، اما قرار دادن ناپایداری در یک زمینه مناسب نیز می تواند قدرت دهنده باشد. وقتی مفهوم را با این سوال ترکیب می کنید ، تمرکز شما برای لحظه فعلی و همچنین تصویر بزرگتر تجدید می شود.

با مرتب پرسیدن از خود ، من چه می سازم؟ شما احساس اضطراری ایجاد می کنید تا هر روز حساب شود و موارد غیر ضروری را حذف کنید .

آیا این چیزی است که بعداً به آن افتخار کنید؟ در غیر اینصورت ، تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بسازید و اجازه ندهید محدودیت های فعلی شما را از خواب دیدن باز دارد. در این مرحله از فرآیند ، به آن مثل الان نگویید – به او بگویید چگونه می خواهید باشد.

  • 3. قدم بعدی من چیست؟

بعد از پرداختن به زندگی شخصی و شغلی ، وقت آن است که وارد عمل شوید. گام اول نیازی به حرکت عظیم نیست. در عوض ، یک چیز کوچک را برای شروع انتخاب کنید. هدف شما این نیست که مسیر زندگی خود را در حال حاضر تغییر دهید – ایجاد یک حرکت مثبت است.

شما می خواهید بر آنچه که از زندگی می خواهید متمرکز شوید و در عین حال کنترل خود را حفظ کنید. بنابراین ، بزرگ فکر کنید ، اما کوچک رفتار کنید. از خود بپرسید ، کوچکترین و فوری ترین اقدامی که اکنون می توانید برای جلو بردن انجام دهید چیست؟

به عنوان مثال ، فرض کنید هدف شما از دست دادن  وزن است. امروز یک تمرین 30 دقیقه ای را کامل کنید. اگر می خواهید یک فشار جانبی را شروع کنید ، لیستی از آنچه برای شروع کار لازم است ایجاد کنید. اگر صاحب مشاغل هستید و احساس گیر افتادن می کنید ، یک مربی پیدا کنید تا از او مشاوره بخواهید.

شما نمی توانید زمان مشکلات در زندگی خود را کنترل کنید ، اما می توانید نحوه پاسخگویی به آن لحظات را کنترل کنید. دفعه دیگر که متوجه شدید در خانه شما را می زند این سه سوال را به خود یادآوری کنید.