15 سبک زندگی برای پیدا کردن خوشبختی

15 سبک زندگی برای پیدا کردن خوشبختی

ترجمه اختصاصی از مقاله مجله موفقیت By YEC | July 14, 2020

 

به نظر می رسد پیدا کردن شادی مانند تعقیب سایه ها است. خوشحال ترین افراد لزوماً کسانی نیستند که بیشترین خنده را دارند. آنها مردمی هستند که اشتیاق و رضایت مطلق را در زندگی خود نشان می دهند. آنها هر روز صبح از خواب بیدار می شوند و در پایان روز احساس آرامش و رضایت می کنند.

خوشبختی یک کار روزمره است. این در مورد انتخاب شادی است ، و کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید تا طرز فکر خود را تغییر دهید و واقعاً ، از زندگی لذت ببرید. برای ایده ها ، از اعضای شورای کارآفرینان جوان خواسته ایم که سبک زندگی ایجاد کنند که تأثیر بسزایی در خوشبختی آنها داشته است.

1. تمرین قدردانی 

تمرین قدردانی روزانه به شما این امکان را می دهد که به جای تمرکز روی آنچه که ندارید ، از همه چیزهای مثبت در زندگی خود قدردانی کنید. من هر روز صبح با نوشتن سه تا پنج چیزهایی که در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده است که از آنها سپاسگزارم ، شروع می کنم. برای من مهم است كه هر روز مرخصی را با یك یادداشت مثبت شروع كنم ، كه به من كمك می كند تا با هر راه دیگری روبرو شوم.

2. اولویت قرار دادن خانواده

من اعتقاد دارم که ما به عنوان یک جامعه ناراضی بوده ایم ، زیرا ما بیش از حد روی کار تمرکز می کنیم و روی خانواده های ما تمرکز کافی نیست – و به همین دلیل گناهکار هستیم. مهندسی معکوس زندگی ما و قرار دادن خانواده در اولویت کاری را برای کار شما فراهم می کند و شما را خوشحال تر می کند.

3. گفتن “نه” 

گفتن “نه” به کارهایی که شما واقعاً نمی خواهید انجام دهید باعث می شود خوشبختی بالا برود و نارضایتی از بین برود زیرا تصمیم دارید بهترین راه برای گذراندن وقت خود داشته باشید. افراد ناراضی ناراضی هستند زیرا اغلب آنها چنین کنترلی بر زندگی خود ندارند.

 

4. تغییر تمرکز

مغز ما پس از انجام كاری كه باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم ، ماده شیمیایی ، دوپامین را آزاد می كند. این احساس رضایت از اتمام چیزی است. برای من ، آرامش را در کار خود می یابم. هر وقت احساس می کنم کمی پایین آمده است  ، خودم را به وظیفه ای تحریک می کنم که تمرکز من را از احساسات منفی به مثبت منحرف می کند.

5- اولویت بندی مراقبت از خود

هنگامی که ابتدا از خود و سلامتی خود مراقبت می کنید ، خوشبختی شما بالا می رود. گرفتن وقت کافی برای خواب کافی ، ورزش ، غذای مغذی  باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. و با اولویت بندی بهزیستی خود ، در محل کار خوب عمل خواهید کرد و همه چیز به روشی بسیار بهتر جمع می شوند.

6. سرمایه گذاری در خود

آموزش خود برای خوشبختی مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید تا سعادتمند شوید. درست مانند هر هدف تجاری ، شما باید اهداف شخصی داشته باشید. خودسازی ، عشق به نفس و ارزش خود همه کلید سعادت هستند. صادق بودن با خود سخت و ضروری است ، زیرا شما خواهید آموخت که چه چیزی شما را خوشحال می کند و چه نمی کند.

7. تمرین یوگا و مراقبه 

داشتن روال ضروری است. زودتر از خواب بیدار شوید — من برای 5 یا 6 صبح هدف دارم — و لحظه ای برای خودتان بگذارید در حالی که بقیه دنیا می خوابد. روزانه یوگا را تمرین کنید ، ترجیحاً صبح و مراقبه بعد از آن ، حتی اگر فقط 10 دقیقه باشد. این یک روش عالی برای تمرین آرامش و قدردانی است که داشتن یک طرز فکر مثبت بسیار مهم است.

8- انجام تمرینات کوتاه ذهن آگاهی 

تمرین ذهن آگاهی تأثیر زیادی در بهره‌وری و بهزیستی عاطفی دارد: شما بهتر بخوابید ، احساس انرژی بیشتری خواهید داشت و راحت تر با افکار غیرمستقیم مبارزه خواهید کرد. تنها کاری که باید انجام دهید تمرینات 10 ثانیه ای است که در لحظه کاملاً در آن می مانید. این کار را 100 بار در روز انجام دهید ، که فقط 16 دقیقه است و احساس می کنید زنده تر از گذشته هستید.

9- آب آشامیدنی

کم آبی بدن باعث بدبختی فرد می شود. همه ما برای زنده ماندن به آب احتیاج داریم و بدن ما سیگنال هایی از قبیل تشنگی و لعنت را می فرستد. روزانه چندین فنجان میل کنید تا روحیه خود را بالا ببرد و سالم بمانید. نوشیدن آب ساده اما مهم و مؤثر است.

10. خوردن غذاهای سالم 

متوجه نمی شوید که چقدر غذای چرب و ناسالم چقدر روی شما و روحیه شما تأثیر می گذارد تا زمانی که شروع به انتخاب گزینه های زندگی سالم تری کنید. وقتی از بدن خود مراقبت می کنید ، به طور طبیعی و به طور خودکار احساس بهتری خواهید داشت و این شامل درست خوردن است.

11- داوطلبانه 

وقتی که به دیگران هدیه می دهید نه تنها به آنها بلکه به خودتان نیز کمک می کنید. برای کمک به اطرافیان ، وقت ، پول و منابع خود را داوطلب کنید. به یک موسسه خیریه کمک مالی کنید ، وقت خود را صرف کمک به دیگران یا دانش خود کنید. داوطلبانه به مقابله با استرسهای زندگی روزمره کمک می کند .

12. انجام کارهای تصادفی با مهربانی 

برخی تحقیقات نشان داده اند که افرادی که “اعمال مهربانی” را انجام می دهند شادتر هستند. بنابراین این کار را بطور تصادفی در طول روز در نظر بگیرید تا کمی به خودتان برسید.

13. کاهش تصمیمات

تصمیمات کوچکی را که باید در طول روز اتخاذ کنید کاهش دهید. کاهش تصمیمات ، آشفتگی را در ذهن شما از بین می برد و شما را آزاد می کند تا انرژی خود را روی چیزهایی که بیشتر از همه برای آنها تمرکز دارید متمرکز کنید. هرچه بیشتر وقت خود را صرف کارهایی کنید که به آنها اهمیت می دهید زندگی شما شادتر خواهد بود.

14- جدی نگرفتن خودتان 

افراد تمایل دارند خود را بیش از حد جدی بگیرند و به آنچه نظر سایر افراد نسبت به آنها مربوط می شود بیش از حد نگران هستند. اهداف خود را تعیین کنید و همیشه در تلاش باشید تا خود را به سطح بعدی برسانید ، اما فراموش نکنید که از اینکه چه کسی هستید و به چه دستاوردهای خود رضایت دارید ، خوشحال شوید. همیشه چیزی وجود دارد که ارزش جشن گرفتن را دارد.

15. پذیرش کمبود 

مردم خوشبخت کسانی هستند که خود را به خاطر اشتباهات خود می بخشند. آنها می فهمند که همه چیز اشتباه است و آنها کامل نیستند. آنها می توانند نقص های خود را بپذیرند و هنوز هم خودشان را در آغوش بگیرند. شما می توانید پذیرش کامل خود را تمرین کنید و همچنین آرامش خاطر را برای سعادت پایدار و طولانی مدت ایجاد کنید.