احساسات تصمیم رو به آتیش میکشه !

آیا تا به حال در چنین شرایطی شدید ، احساسی و چالش برانگیز قرار داشته اید که تصمیم قاطع بزرگی را اتخاذ می کنید تا بعدا پشیمان شوید؟ بله ، من هم!

این که آیا در وسط یک بحث و جدال با شریک زندگی شما درگیر شده و در همان شب با شخص دیگری درگیر شده اید ، یا با فریاد زدن ازاعلام  کرده اید ، “من کنار رفتم!” از آنجا که رئیس شما چیزی برای توهین به شما گفت ، وقتی ما تحریک شویم ، همه ما قادریم تصمیمات غیر منطقی کاملاً افراطی بگیریم.

اگر مثل من هستید – سر ناآرامی به سرتان می آید – احتمالاً گاهی اوقات به جای پاسخ دادن به یک روش آرام و غیر دفاعی ، به سختی  واکنش نشان می دهید. و من می توانم به شما بگویم ، از تجربه من ، واکنش از جای منفی هرگز به خوبی نتیجه نمی گیرد!

چرا احساسات منفی در تصمیم گیری دخالت می کند

بیشتر ما برای جلوگیری از احساسات دردناک ، هر کاری انجام خواهیم داد. بنابراین ما این نگرشهای “خود درست ، شما اشتباه هستید” را به عنوان یک مکانیسم مقابله به جای پرداختن به مسئله مورد نظر ، توسعه می دهیم.

احساسات منفی شدید باعث جدایی می شود. ما خود و جهان را محدود به یک دیدگاه “ما در مقابل آنها” می کنیم و معتقدیم شخص دیگر اشتباه است. ما دیگری را به دلیل بازیگری و تفکر متفاوت با خود مقصر می دانیم و خفه می کنیم.

هنگامی که با احساسات منفی شدید واکنش نشان می دهیم ، اغلب سواربر اتفاق غیرقابل پیش بینی و فاجعه بار هستیم. و هرچه از نظر عاطفی بیشتر واکنش نشان دهیم ، قضاوت ما را ابراز می کند.

خواندن دعای عشق نویسنده الیزابت گیلبرت : 

مردم از ترس  تصمیمات وحشتناکی را می گیرند. ترس  شما را غیرمسئول می کند. آنها باعث می شوند خیلی واضح فکر نکنید ، درست است؟ آنها شما را مایل به انجام هر کاری می کنند تا از شر این احساس وحشتناک خلاص شوید. “

اما مردم تا چه حد حاضر هستند برای جلوگیری از این احساس وحشتناک پیش بروند؟ گیلبرت در ادامه توضیح می دهد که چگونه ترس چنین احساسی قدرتمند است که به یک تاکتیک تبدیل شده است که مردم برای کنترل دیگران از آن استفاده می کنند.

“ما دیده ایم که مردم این کار را در سطح فردی انجام می دهند ، و ما دیده ایم که فرهنگ ها این کار را انجام می دهند. و ما سیاستمدارانی را دیدیم که برای به دست آوردن قدرت کوتاه مدت یا گاهی بلند مدت ، راه هایی برای سوء استفاده از ترور و ترس پیدا می کنند. زیرا اگر بتوانید بفهمید که چگونه ترس افراد دیگر را بچرخانید ، می توانید مدتی آنها را کنترل کنید. “

الیزابت گیلبرت می گوید یکی از قدرتمندترین راه هایی که بتوانید از ترس کنترل کنید ، این است که کنجکاو تر از آنچه می ترسید باشد.

من عاشق کنجکاوی هستم. من فکر می کنم کنجکاوی دوست ماست که می آموزد چگونه خودمان شویم. و این یک دوست بسیار آرام و یک دوست بسیار بخشنده و یک شخص بسیار ثابت است. “

او به ما یادآوری می کند که شجاع باشید ، که به نوبه خود به دیگران نیز کمک می کند همان کار را انجام دهند.

وی گفت: “ترس ما مسری است ، اما شجاعت ما نیز همین است. و شجاعت ما باعث می شود كه دیگران بتوانند شجاع تر باشند و از خانه هایشان بیرون بروند و از پوسته های خود بیرون بیایند و از ترسشان بیرون بیایند. “

شما نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید ، اما می توانید پاسخ خود را کنترل کنید

تلاش برای کنترل احساسات شما فقط باعث استرس بیشتر شما خواهد شد.

احساسات منفی به معنای این نیست که شما اشتباهی مرتکب شده ید. احساسات منفی در واقع چیز خوبی است! احساس بدی که شما تجربه می کنید فقط به شما نشان می دهد که به یک فکر اعتقاد دارید که به شما خدمت نمی کند . و حالا شما باید کاری در مورد آن انجام دهید.

بنابراین ، با شخص یا چیزی که  شما را برانگیخته است. و شما عصبانی هستید چه کار میکنی؟

بهترین کاری که می توانید هنگام احساس احساسات منفی شدید انجام دهید ، واکنشی نیست!  اما در حالی که شما در آن لحظه شدید و جوشان  هستید ، سعی کنید راهی برای ایجاد کمی فضا پیدا کنید – مکث کنید ، نفس بکشید و در صورت لزوم به 5 بشمارید – قبل از اینکه بگویید یا کاری را انجام دهید که خودتان  پشیمان  بشوید

بیشتر ما خودمان را آموزش داده ایم تا به گونه ای دفاعی واکنش نشان دهیم که باعث شده است واکنش های ما در لحظه ای از استرس غیرقابل کنترل باشد.

احساسات خود را بهم نریزید

در این جامعه ، اگرچه قطعاً در بیان خود بهتر می شویم ، هنوز هم در مورد برقراری ارتباط صادقانه و آسیب پذیر از احساس  وحشت زیادی داریم. شاید از درگیری وحشت داشته باشیم ، یا شاید از ظاهر ضعف و آسیب پذیر و حتی “ناخوشایند بودن”می ترسیم.

دلایل زیادی وجود دارد که مردم واقعاً خود را ابراز نمی کنند ، اما  اگر احساسات منفی خود را سرکوب کنیم ، منفجر می شویم یا منفجر می شویم. هر دو این واکنش ها خطرناک هستند و می توانند منجر به اقدامات غیرمنطقی شوند.

من دوست دارم احساسات منفی را به عنوان بچه های کوچک ترسو ، گیجی ببینم که فقط نیاز به عشق و درک دارند. بنابراین به جای سرکوب ، طرح ریزی یا نادیده گرفتن آنچه احساس می کنید ، یاد می گیریم که چگونه به آنچه احساس می کنید بله بگویید . با هر احساسی که پیش می آید مهربان باشید. گفتن بله به آن باعث از بین رفتن آن می شود.

آشفتگی ذهن را پاک کنید تا یک تصمیم درست بتواند ظهور کند 

جای تعجب نیست که هرچه واضح تر احساس کنیم ، توانایی تصمیم گیری صحیح را برای خودمان داریم. وقتی ذهن ما روشن است ، تصمیمات ما نیز همین است. یک تصمیم خوب معمولاً از یک مکان آرام و آرام گرفته می شود. فقط هوای درست شهودی در مورد آن دارد.

از خواب بیدار شوید و احساس خارق العاده ای کنید!

بهترین راه برای اینکه احساس خوبی داشته باشید این است که از همان روشی که می خواهید شروع کنید شروع کنید. هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید ، 10 دقیقه مراقبه ، روزنامه نگاری ، یوگا ، تأیید مثبت یا یک پیاده روی سریع صبح را در نظر بگیرید. اینها همه روشهای عالی برای قرار گرفتن خود در فضای روشن و محور برای روز پیش رو است.

اما اگر در مقطعی از روز هنوز خود را در میان احساسات منفی شدید یافتید ، فقط به یاد داشته باشید که به جای دفاعی و واکنشی ، کنجکاو و ذهن باز باشید. نفس بکشید ، در صورت لزوم از آن فرار کنید و قبل از تصمیم گیری به خود فضای کمی بدهید. به یاد داشته باشید ، احساسات منفی موقتی است ، می گذرد. به محض اینکه احساس آرامش بیشتری کردید ، وضوح دوباره جاری می شود.