7 راه تمرین قدرشناسی برای کمک به رشد شما

 | 

تمرکز بر روی آنچه اشتباه می گذرد در مواقع بحرانی ، مانند این همه گیر(کرونا) آسان است ، اما انتخاب دیدن فقط موارد بد ، کار را دشوارتر می کند. این معمولا چیزی را برطرف نمی کند.

در حالی که دوره های که عدم اطمینان وجود دارد  سخت هستند  ، آنها همچنین فرصتی برای رشد مثبت هستند. به همین دلیل است که به جای اینکه با نگرانی خود غر بزنید ، باید قدردانی کنید.

تحقیقات نشان می دهد که سپاسگزار بودن نه تنها باعث شادی بیشتر مردم می شود بلکه به آنها کمک می کند تا با مشکلات روبرو شوند قدردانی با تمرکز مجدد بر روی آنچه قبلاً دارند ، به افراد کمک می کند از طرز فکر کمبود به وفور تبدیل شوند. و فراوانی باعث قدرت می شود زیرا پاداش های سخت کوشی را برجسته می کند .

تأمل در نعمت های خود به ما نشان می دهد که ما ابزارها و فرصت های لازم برای موفقیت را در اختیار داریم. اما اگر در این مورد تعمدی نداشته باشیم ، عقب نشینی ها می توانند همه چیزهای خوب زندگی ما را از نظر ذهنی دور کنند .

مخصوصاً در مواقعی از این قبیل ، باید قدرشناسی را روزانه انجام داد تا رشد حاصل شود. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. در برابر غریبه ها همدل باشید.

انسان موجودی اجتماعی است ، بنابراین همکاری در خانه فقط منزوی جسمی نیست بلکه منزوی ذهنی است. تماس با غریبه ها ، حتی از راه دور ، باعث قدردانی می شود. دلیل آن به کمبود برمی گردد؛ تعاملات معنادار با غریبه ها گواه بارز فراوانی اجتماعی است.

ممکن است در حال حاضر برای رفتن به رویدادهای جامعه احساس راحتی نکنید ، اما همچنان می توانید به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. به دنبال ملاقات های مجازی باشید – این می تواند شبکه های تجاری یا یک گروه سرگرمی باشد که با آنها احساس راحتی می کنید. مهم مکالمه واقعی با افراد جدید است. من اخیراً در یک تجربه شام مجازی که توسط سازنده جامعه 7:47 برگزار شد شرکت کردم و حتی اگر بسیاری از شرکت کنندگان را نمی شناختم ، با به اشتراک گذاشتن داستان هایمان پیوند برقرار کردیم.

2. یادداشت های تشکر را با دست بنویسید.

گفتن “متشکرم” روشی کوچک اما قدرتمند برای ایجاد سپاس است. این باعث می شود فرد مورد تشکر احساس خوبی داشته باشد ، اما برای شخص شکرگذار نیز مفید است.

نوشتن یادداشت تشکر روشی فیزیکی برای تأمل در برکات خود است. نکته اصلی این است که آن را با دست بنویسید: روند دست خط نه تنها زمان بیشتری می برد – به معنی زمان بیشتر برای تأمل – بلکه برای گیرنده نیز معنی دارتر است. در یک نظرسنجی از 2000 بزرگسال آمریکایی ، 81٪ گفتند که آنها یادداشتهای تشکرآمیز دست نویس را متفکرانه تر از یادداشتهای دیجیتالی می دانند. با کمال تعجب ، هزاره ها حتی بیشتر از نسل های قدیمی این احساس را داشتند.

3. با تجارب مشترک دیگران را غافلگیر کنید.

هدیه یک روش عالی برای ابراز سپاس است ، اما بخشیدن یک شی در بیشتر موارد یک کار است. برای به حداکثر رساندن قدردانی ایجاد شده – در خودتان و همچنین دیگران – در عوض تجربیاتی را ایچاد کنید. آنها را غافلگیر کنید تا وقتی اعلام کردید بتوانید لذت آنها را ببینید و از تجربه لذت ببرید.

اجازه ندهید COVID-19 مانع راه شما شود. به کوهنوردی در فضای باز بروید. با یک دوست قدیمی خود یک دور گلف رفتار کنید. با هم یک بازی تخته ای بصورت آنلاین انجام دهید. وقتی شک دارید ، با هم چیزی یاد بگیرید. این کار با ایجاد احساس قدردانی از رابطه و کمک به شما در ایجاد مهارت یا علاقه جدید وظیفه مضاعفی را انجام می دهد.

4. در سختی های خود تأمل کنید.

اگرچه به نظر ضد مثبت می آید ، اما یکی از بهترین راه های ایجاد قدردانی ، تأمل در سختی های خود است. با این کار ، به خود یادآوری می کنید که چقدر قدرتمند و توانمند هستید. هیچ چیز قدرتمندتر از قدردانی از استعدادهای شما نیست.

برخلاف نکات قبلی در این لیست ، این فعالیت بهتر است به صورت انفرادی انجام شود. نشستن با یک دوست برای گفتن در مورد سختی های خود راهی برای تبدیل شدن به یک جشن گریپ دارد. اما اگر فکر کردن در مورد چالش های گذشته احساسات منفی را به وجود آورد ، چه می کنید؟ صبر کنید تا فضای بهتری پیدا کنید و اگر گذشته همچنان بر سلامت روان شما سنگینی می کند ، از صحبت با یک حرفه ای نترسید

5. داوطلب شوید. 

یک تصور غلط رایج در مورد داوطلب بودن این است که فقط به نفع افراد داوطلب است. در حقیقت ، بنیاد Make-A-Wish دریافت که 97٪ از داوطلبان پس از کار برای تحقق آرزوی کودک ، احساس قدردانی بیشتری می کنند.

این فقط داوطلبانه برای کودکان نیست که این اثر درست است. خواه بخواهید در جامعه خود زباله جمع کنید ، هم وقت خود را در یک بانک غذا بخرید و یا جوانان متخصص رنگ را راهنمایی کنید ، نتیجه همان است. در جایی که بیشترین نیاز را می بینید خدمت کنید.

6. بازخورد مثبت اما چالش برانگیزی بدهید.

شما می دانید که از سختی های خود چقدر رشد می کنید؟ ارائه بازخورد چالش برانگیز اما مثبت به دیگران ، آنها را به روشی مشابه ، هرچند امیدوارانه حمایت می کند ، کمک می کند.

این نکته بیانگر ماهیت دو طرفه مربیگری است. راهنمایی دقیقاً به همان اندازه که استاد راهنما است به مشاور کمک می کند – ساختن دیگران باعث تحقق آن می شود. این امر نه تنها در مورد پیشرفت ذهن بیمار بلکه در مسیر خود و راههایی که دیگران به شما در جهت یابی کمک کرده اند ،  ایجاد فکر های جدید را ترغیب می کند. این باعث می شود فرصت های اضافی برای رشد ، به ویژه در رهبری و مدیریت ، شکسته شود.

7. شکست های خود را جشن بگیرید.

اگرچه سپاسگزار بودن از سختی هایی که پشت سر گذاشته اید آسان است ، اما بقیه چطور؟ شکست هایت چطور؟ شکست در واقع برای موفقیت خوب است. به گفته رالف هیث ، نویسنده کتاب بزرگداشت شکست: قدرت به خطر انداختن ، اشتباه کردن و بزرگ فکر کردن ، “شکست و شکست بزرگترین معلمان زندگی هستند [اما] متأسفانه ، اکثر مردم ، و به ویژه فرهنگ های محافظه کار شرکت ها ، نمی خواهند بروند آنجا.”

در محل کار و مکان های دیگر ، شکست هرگز سرگرم کننده نیست. اما در هر شرایطی ، “بدترین” نتیجه اغلب بهترین نتیجه برای رشد است. سپاسگزار آن رشد باشید ، و دفعه بعدی ترس کمتری خواهید داشت که چیز جدیدی را امتحان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *